Biztosítások összehasonlítása:
Biztosítások összehasonlítása:
KÖTELEZŐ biztosítások
CASCO biztosítások
LAKÁS biztosítások
UTAS biztosítások
BALESET biztosítások
Tudásportál kiválasztott ikon
Tudásportál kategória váltás

NORMÁL VERZIÓ

Tudásportál gyerekeknek kategória váltás

GYEREKEKNEK ÍRT VERZIÓ

Tudásportál egyszerűen kategória váltás

KÖZÉRTHETŐBB VERZIÓ

A cikk normál verziója
Tetszik a cikkTetszik a cikk Tetszik
Eddig 1 személykedvelte

A kötelező biztosítás lekérdezés ügyfélkapu

Tetszik a cikkTetszik a cikk Tetszik
Eddig 1 személykedvelte
Megosztás linkedinen
Megosztás facebookon
Küldés emailben
Kimásolás

kotelezo_biztositas

Magyarországon lehetőség van a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (KGFB) lekérdezésére az Ügyfélkapu rendszeren keresztül, de kizárólag a biztosítónk ügyfélkapuja az, ahol ez megtehető és azt inkább ügyfélportálnak nevezik.



Kötelező Biztosítás Lekérdezése Ügyfélkapun: Minden, Amit Tudni Kell

Az Ügyfélkapu egy online szolgáltatás, amellyel a magyar állampolgárok és jogi személyek elektronikus úton intézhetik hivatalos ügyeiket. Sajnos Magyarországon a kötelező biztosítás lekérdezése nem lehetséges az Ügyfélkapun keresztül, de azért nézzük meg mi az amit ügyfélkapunak nevezhetünk.

Mi az az Ügyfélkapu?

Az Ügyfélkapu egy egységes kormányzati azonosítási és hitelesítési rendszer, amelynek segítségével a magyar állampolgárok és jogi személyek elektronikus úton intézhetik hivatalos ügyeiket az interneten. Az Ügyfélkapu használatához regisztrálni kell, és egy személyes azonosító jelet (PIN kódot vagy jelszót) kell megadni, mellyel szigorúan biztonságos módon lehet belépni oda.

Hogyan lehet lekérdezni a kötelező biztosítást az Ügyfélkapun?

  • Egyszerű a válasz, sajnos sehogy. Az ügyfélkapu nem szolgál a járműről ilyen adatokkal. A Kötelező Biztosítás Lekérdezése Ügyfélkapun keresztül nem megoldható, mindössze annyit közöl, hogy az adott járműnek van-e kötelező biztosítása..
  • A járművekről van egy ügyfélkapu menü, ami szolgáltat ugyan adatokat, de ennek nem része a KGFB.

Mire való a Jármű Szolgáltatási Platform?

A Jármű Szolgáltatási Platform (JSP) egy ingyenes online platform az ügyfélkapun belül, amelyen a gépjárművek adataihoz lehet hozzáférni. A JSP-n keresztül lekérdezheti a gépjármű forgalmi adatait, a műszaki vizsgák adatait, a forgalomba helyezését, és még fotókat is talál a műszaki vizsgákról. A JSP-n nem lehet lekérdezni a kötelező biztosítási szerződés részleteit.

Ha a JSP-n nem lehet lekérdezni a kötelező biztosítási szerződés részleteit, akkor az Ügyfélkapu a biztosító ügyfélportálja lehet?

Igen, az Ügyfélkapu lehet a biztosító ügyfélportálja is. Számos biztosító cég integrálta az Ügyfélkaput a saját ügyfélportáljába, így a biztosítók ügyfelei az Ügyfélkapun keresztül is bejelentkezhetnek a biztosító ügyfélportáljára. Az Ügyfélkapun keresztül a biztosítók ügyfelei lekérdezhetik a kötelező biztosítási szerződésüket, bejelenthetnek káreseményeket, fizethetnek díjakat, és módosíthatják a szerződésüket. Ezek alapján ez egy remek szolgáltatás, de az itt leírtak is jelzik, hogy sajnos a Kötelező Biztosítás Lekérdezése Ügyfélkapun keresztül nem megoldható.

Mik ezek az ügyfélportálok, és mire jók?

Az ügyfélportálok online felületek, amelyeket a biztosító cégek bocsátanak ügyfeleik rendelkezésére. Az ügyfélportálokon keresztül a biztosítók ügyfelei a következőket tehetik:

  • Lekérdezhetik a kötelező biztosítási szerződésüket
  • Bejelenthetnek káreseményeket
  • Fizethetnek díjakat
  • Módosíthatják a szerződésüket
  • Kapcsolatba léphetnek a biztosítóval

Az ügyfélportálok kényelmes és egyszerű módját nyújtják a biztosítók ügyfeleinek a biztosítási ügyeik intézéséhez.

Kik használhatják az ügyfélportálokat?

Az ügyfélportálokat a biztosító cégek ügyfelei használhatják. Az ügyfélportálok használatához regisztrálni kell a biztosító cég weboldalán.

Hogyan lehet használni az ügyfélportálokat?

Hogyan kérdezhető le a KGFB az Ügyfélportálon keresztül?

  1. Keressük meg a biztosítónk weboldalát: Első lépésként menjen fel a biztosítója weboldalára.
  2. Navigálás az oldalon: Keresse meg az ügyfélportálra történő belépés menüpontját, vagy a külön erre vonatkozó gombot és kattintson rá. (pl. Ügyfélportál bejelentkezés, Online ügyintézés stb.) 
  3. Bejelentkezés az Ügyportálra: Következő lépésként jelentkezzen be az Ügyfélportál rendszerébe. Ehhez szüksége lesz az ehhez kapcsolódó felhasználói nevére és jelszavára. Ha elsőre nem emlékszik, valószínűleg az e-mailjei között megtalálja. 
  4. Biztosítási adatok ellenőrzése: Ellenőrizze, hogy a megjelenített információk naprakészek és pontosak-e. Amennyiben eltérést tapasztal, érdemes kapcsolatba lépni közvetlenül a biztosító társasággal.

Előfordulhat, hogy nem emlékszünk, van-e érvényes kötelező biztosításunk, és ha van, melyik biztosítónál kötöttük. Ebben az esetben a legjobb, amit csak tehet:

  • Emlékezzen vissza: Próbáljon visszaemlékezni, hogy közvetlenül a biztosítónál, vagy alkuszcégen keresztül kötötte-e a szerződést. Ha sikerül felidézni a biztosító nevét, az ügyfélszolgálatukon kérhet információt.
  • Ellenőrizze a levelezését: Nézze át a korábbi postai leveleket és az e-mail fiókját, hátha rátalál egy biztosítótól érkezett értesítőre a KGFB-vel kapcsolatban.
  • MABISZ ügyfélszolgálat: Ha nem talál semmilyen információt, forduljon a MABISZ ügyfélszolgálatához. Ők segíthetnek kideríteni, hol van a KGFB szerződése.

Nézze meg kötelező biztosítása (KGFB)nem közeledik-e évfordulójához , mert a kötelező biztosítás kalkulátorunkkal maximális kedvezménnyel 1 perc alatt versenyeztetheti a biztosítókat, és számolhatja ki az ön számára legkedvezőbb lehetőséget.

Nincs kötelező biztosításom, mit tegyek?

Ha a KGFB lekérdezése során kiderül, hogy nem rendelkezik érvényes kötelező biztosítással, haladéktalanul kössön szerződést. A biztosító fedezetlenségi díjat számol fel a biztosítás nélküli napokra. Amennyiben kárt okoz, a vétlen sofőr kárait is Önnek kell megtérítenie.

FONTOS:

Ha az előző szerződés díjnemfizetés miatt szűnt meg, kizárólag ugyanannál a biztosítónál kötheti meg a KGFB-t, ahol előzményszerződés is volt. 
Az Ügyfélportálon keresztül történő lekérdezés előnye, hogy kényelmesen, bárhonnan elérhető, amennyiben van internet-hozzáférés. Ez a módszer segíthet a jármű tulajdonosoknak abban, hogy gyorsan és egyszerűen tájékozódjanak biztosítási státuszukról, ami különösen hasznos lehet baleset, eladás, vagy biztosítási szerződés megújítása esetén. Ezek alapján helyesen a kötelező biztosítás lekérdezés ügyfélkapu helyett érdemesebb a kötelező biztosítás lekérdezés ügyfélportál kifejezést használni. Vagyis annak ellenére, hogy a Kötelező Biztosítás Lekérdezése Ügyfélkapun keresztül nem megoldható, a biztosító ügyfélportálján keresztül azonban igen.

További cikkek
Tudásportál - 2024-04-25 08:01

Casco biztosítás ügyintézések
A Casco biztosítás ügyintézésének módja attól függ, hogy milyen ügyről van szó.

Tudásportál - 2024-07-18 07:25

A kötelező biztosítás türelmi idő meghatározása
A kötelező biztosítás türelmi idő vagy másnéven KGFB esetében a "türelmi idő" vagy "fizetési türelmi idő" egy meghatározott időszak, amely alatt a biztosított késlekedhet a biztosítási díj fizetésével anélkül, hogy a biztosítási fedezet megszűnne.

Tudásportál - 2024-04-26 16:05

Lakásbiztosítás, darázsfészek a padláson
A lakásbiztosítások alapvetően nem egyformák, eltérő a fedezetük. Az állatkár kiegészítő biztosítást sokan választják a lakásbiztosítási csomagjuk mellé, ez fedezetet nyújthat a háziállatok vagy vadállatok által okozott károkra a lakásban vagy annak szerkezetében.