Ed
Jó napot kívánok!
Új KGFB Kötésekor téves bonus-malus fokozatot adtam meg (rosszabbat, tehát magasabb lett az éves díj). Ellenőrzi ezt az új biztosító és automatikusan korrigálja a díjat vagy tudom én ezt módosíttatni?
Előre is köszönöm!
2024-09-08 09:50
Rózsa
Hogyan zajlik a bonus-malus átvezetése a gyakorlatban?
2024-09-06 08:45
BIZTOSÍTÁSVÉLEMÉNY
2024-09-06 08:45
A bonus-malus átvezetése a gyakorlatban több lépésből áll. Először is, fel kell mondani a régi KGFB szerződést, amihez be kell mutatni az adásvételi szerződést vagy a forgalomból való kivonási iratokat. Fontos, hogy a szerződés ne díjnemfizetés miatt szűnjön meg, mert ez negatív következményekkel járhat. Ezt követően, a régi szerződés megszűnésétől számított két éven belül új KGFB szerződést kell kötni az új autóra. Az új szerződés megkötésekor meg kell adni a bonus-malus átvezetéséhez szükséges adatokat, mint például az előző biztosító nevét, a kötvényszámot és a bonus-malus besorolást. Az átvezetés csak azonos gépjárműkategóriában lehetséges, tehát például motorkerékpárról személygépkocsira nem vihető át a besorolás. Fontos, hogy az átvezetéshez megadott adatok pontosak legyenek, mert hibás információk esetén a besorolást nem tudják érvényesíteni. Az átvezetést személyesen, telefonon vagy online is el lehet intézni a biztosítónál.
Józsi
Miért fontos a bonus-malus átvezetése az új jármű vásárlásakor?
2024-09-06 08:44
BIZTOSÍTÁSVÉLEMÉNY
2024-09-06 08:45
A bonus-malus átvezetése azért fontos, mert lehetővé teszi, hogy megőrizzük a kedvező biztosítási besorolásunkat, amikor új járművet vásárolunk. Ha valaki eladja a régi autóját és újat vásárol, akkor a korábbi bonus fokozatát átviheti az új járműre, így alacsonyabb biztosítási díjat fizethet. Ez különösen előnyös azok számára, akik hosszú ideje balesetmentesen vezetnek, és már magas bonus fokozatot értek el. Az átvezetés folyamata magában foglalja a régi szerződés felmondását és az új szerződés megkötését, amely során meg kell adni a szükséges adatokat, például az előző biztosító nevét, a kötvényszámot és a bonus-malus besorolást. Fontos, hogy az átvezetés csak azonos gépjárműkategóriában lehetséges, tehát például motorkerékpárról személygépkocsira nem vihető át a besorolás. Az átvezetés során pontos adatokat kell megadni, hogy a besorolást érvényesíteni tudják.
Betti
Mi az a bonus-malus rendszer és hogyan működik?
2024-09-06 08:44
BIZTOSÍTÁSVÉLEMÉNY
2024-09-06 08:44
A bonus-malus rendszer egy besorolási rendszer, amelyet a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (KGFB) esetében használnak. A rendszer lényege, hogy a biztosított személyek vezetési múltja alapján kedvezményeket (bonus) vagy pótdíjakat (malus) kapnak. Ha valaki balesetmentesen vezet, akkor bonus fokozatba kerül, ami alacsonyabb biztosítási díjat jelent. Ha viszont balesetet okoz, akkor malus fokozatba kerül, ami magasabb díjat eredményez. A rendszer célja, hogy ösztönözze a biztonságos vezetést és igazságosabbá tegye a biztosítási díjak meghatározását. Minden egyes járműre külön bonus-malus fokozatot állapítanak meg, ami azt jelenti, hogy az egyik járművön elért kedvező besorolást nem lehet automatikusan átvinni a másikra. Ez a rendszer segít abban, hogy a biztosítók pontosabban tudják meghatározni a biztosítási díjakat, figyelembe véve a járművek különböző kockázati szintjeit. Így a vezetők is ösztönözve vannak a biztonságos vezetésre, hiszen a kedvező besorolás alacsonyabb díjakat eredményez.
Kármegosztás
Képzeld el, hogy két autó ütközik össze. Mindkét sofőrnek van egy kis része a balesetben. Az egyik talán kicsit gyorsabban hajtott, a másik pedig nem figyelt eléggé. A kármegosztás azt jelenti, hogy megállapítják, ki mennyire volt hibás, és ennek megfelelően osztják meg a kárt.
Lakásbiztosítás császármetszés esetén
A lakásbiztosítás nem fedezi a császármetszést, de vannak más lehetőségek, hogy finanszírozd a műtétet. Kiegészítő egészségbiztosítás, egészségbiztosítás vagy megtakarítások – válaszd ki, ami a legjobban megfelel neked!
Kötelező biztosítás gazdasági totálkár fogalma
Gondolj bele, ha egy régi, kopott autódat nagyon meg kell javítani, akkor lehet, hogy már nem éri meg. A javítás annyiba kerülne, mintha vennél egy hasonló, de ép autót. Ezért a biztosító azt mondja, hogy a kocsid gazdasági totálkár.