Biztosítások összehasonlítása:
Biztosítások összehasonlítása:
KÖTELEZŐ biztosítások
CASCO biztosítások
LAKÁS biztosítások
UTAS biztosítások
BALESET biztosítások
Tudásportál kiválasztott ikon
Tudásportál kategória váltás

NORMÁL VERZIÓ

A cikk normál verziója
Tetszik a cikkTetszik a cikk Tetszik
Eddig 0 személykedvelte

MFO Kárrendezési Útmutató

Tetszik a cikkTetszik a cikk Tetszik
Eddig 0 személykedvelte
Megosztás linkedinen
Megosztás facebookon
Küldés emailben
Kimásolás

lakasbiztositas

Az otthonunk több, mint csak egy épület. Ez az a hely, ahol élünk, dolgozunk, és a családunkkal töltjük a legtöbb időt. Éppen ezért fontos, hogy megfelelő védelemmel lássuk el. Egy minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítás nemcsak anyagi biztonságot nyújt, de számos előnnyel is jár.



Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás – Kárrendezési Útmutató

A Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás célja, hogy átlátható és egyszerű kárrendezési folyamatot biztosítson a biztosítottak számára. Az alábbiakban részletesen bemutatjuk a kárrendezési folyamat legfontosabb lépéseit és követelményeit.

Kárbejelentés és -rendezés: Mi a teendő?

  • Gyors és pontos tájékoztatás: A biztosító köteles részletesen tájékoztatni Önt a kárfelvétel során arról, hogy milyen dokumentumokra van szükség a kárrendezéshez.
  • Garancia a gyors ügyintézésre: A kábejelentést követően maximum 2 munkanapon belül felveszik Önnel a kapcsolatot, és 5 munkanapon belül megtörténik a kárszemle.
  • Átlátható és egyszerű kárrendezés: A biztosítónak 5 munkanapon belül el kell kezdenie a kárkifizetést, és Önnek nem kell semmilyen költséget viselnie a kárrendezési folyamat során.
  • Gyorsított eljárás kis károk esetén: 100.000 Ft alatti károk esetén a kárrendezés akár 5 munkanapon belül is lezajlhat.
  • Részletes indoklás elutasítás esetén: Ha a biztosító elutasítja a kárigényét, köteles részletesen indokolni döntését.
MFO Kárrendezési Útmutató

Kárrendezéshez szükséges dokumentumok

A kárrendezés során a biztosítónak egyértelműen és pontosan kell tájékoztatnia az ügyfelet a benyújtandó dokumentumok köréről. Ha ez a tájékoztatás elmarad a kárfelvétel alkalmával, a biztosító nem utasíthatja el a kárigényt arra hivatkozva, hogy az ügyfél nem csatolt bizonyos dokumentumokat. Az ügyfél tájékoztatása ezért kiemelt fontosságú, hiszen elengedhetetlen a gördülékeny ügyintézéshez.

Kárbejelentési határidők

Kapcsolatfelvétel és kárszemle időpontja

A kár bejelentését követő 2 munkanapon belül a biztosítónak fel kell vennie a kapcsolatot az ügyféllel. Ezt követően, legfeljebb 5 munkanapon belül biztosítania kell a kárszemlét. Kivételt képeznek azok az esetek, amikor vis maior események, vagy tömeges kárbejelentések akadályozzák a határidők betartását. Ilyen helyzetekben a biztosító köteles erről azonnali tájékoztatást adni a honlapján.

Kárkifizetés folyamata

A kárkifizetés elindítása legkésőbb a kárszemlét vagy az utolsó szükséges dokumentum beérkezését követő 5 munkanapon belül meg kell, hogy történjen. Fontos, hogy az Alapcsomag esetében a biztosító nem alkalmaz önrészt, tehát a kárrendezési folyamat során felmerülő költségeket teljes mértékben a biztosító viseli, az ügyfél számára nem háríthat át további költségeket.

Gyorsított kárrendezés kisebb károk esetén

A 100.000 Ft alatti károk esetében a biztosítónak lehetőséget kell biztosítania gyorsított kárrendezésre, amelynek ügyintézési határideje legfeljebb 5 munkanap. Ez különösen fontos az ügyfelek számára, akik gyors segítséget várnak a kisebb mértékű károk rendezésekor.

Kárigény elutasításának szabályai

A kárigény elutasítására legkésőbb a kárszemlét vagy az utolsó dokumentum beérkezését követő 10 munkanapon belül kerülhet sor. Az elutasításról a biztosító részletes, indoklással ellátott írásos tájékoztatást ad, amely pontos hivatkozást tartalmaz az általános szerződési feltételekre. Fontos, hogy a biztosító köteles részletesen leírni, miért nem tekinti a bejelentett káreseményt kárkifizetésre jogosultnak.

Jogorvoslati lehetőségek

Az elutasítás során a biztosító köteles az ügyfelet figyelmeztetni, hogy ha nem ért egyet az elutasítással vagy a kárkifizetési összeggel, jogában áll panaszt tenni.

Kiemelt károk kezelése

Kiemelt károk azok a károk, amelyek az ügyfél egzisztenciális helyzetét veszélyeztetik. Ezekben az esetekben a biztosító külön kapcsolattartót jelöl ki, aki segíti az ügyfelet a kárrendezési folyamatban. Továbbá, a biztosító bizonyos esetekben kárelőleget folyósít, például az ügyfél életkörülményeit veszélyeztető károk esetén.

Ingatlan- és ingóságkárok rendezése

Ingatlankárok

Ingatlan esetén a kár rendezésekor a biztosítási összeg a kiindulópont. Ha a várható kárérték eléri a biztosítási összeget, és csalás vagy visszaélés gyanúja nem merül fel, a biztosító kifizeti a biztosítási összeget.

Ingóságkárok

Az ingóságkárok esetében, ha a várható kárérték eléri a biztosítási összeget, és nincs gyanú visszaélésre, a biztosító szintén kifizeti az összeget. Az ügyfél a kárrendezés során egyszerűsített ingóságlistát is használhat, ami megkönnyíti a kárigény beadását.

A biztosító mentesülése

A biztosító csak az új Polgári Törvénykönyv szerinti mentesülési okokat alkalmazhatja, így az ügyfél védelme érdekében szigorúan szabályozott keretek között járhat el.

A biztosító kötelezettségei és a fogyasztói jogok

A biztosítónak az új Ptk. szerinti előírásokat kell alkalmaznia, és nem alkalmazhat olyan feltételeket, amelyek hátrányosan érintenék Önt.

Fontos megjegyezni: Ez a szöveg csupán általános tájékoztatást nyújt, és nem helyettesíti a biztosítási szerződés részletes tanulmányozását. Amennyiben bármilyen kérdése merül fel, forduljon bizalommal biztosítójához vagy egy független pénzügyi tanácsadóhoz.

Kiemelve:

  • Gyors ügyintézés: A biztosító köteles gyorsan és hatékonyan intézni a kárigényeket.
  • Átláthatóság: A biztosítónak részletesen kell tájékoztatnia Önt a kárrendezési folyamat minden lépéséről.
  • Fogyasztói jogok: Önnek jogában áll tájékozódni és érvényesíteni a biztosítási szerződésben foglalt jogait.

Védd meg az ingatlanodat biztositással!

Összefoglaló:

A Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás célja, hogy gyors és korrekt kárrendezést biztosítson minden ügyfél számára, különös figyelmet fordítva a kiemelt és gyorsított eljárásokra. A biztosítási szerződés átlátható feltételeket kínál, amelyek garantálják az ügyfél érdekeinek védelmét a kárrendezés során.

Kérdések

Lídia
Miért fontos, hogy részletes tájékoztatást kapjak a kárrendezési folyamatról?
2025-05-21 08:11

VÁLASZ

BIZTOSITASVELEMENY.HU
2025-05-21 08:15
A részletes tájékoztatás segíti a gördülékeny ügyintézést. Ha tisztában van a folyamat egyes lépéseivel és követelményeivel, akkor elkerülheti a késedelmeket, és gyorsabban juthat hozzá a kárkifizetéshez. A biztosító ezért fontosnak tartja az átláthatóságot.

Olívia
Mi a teendőm, ha vis maior esemény okozta a káromat?
2025-05-17 14:20

VÁLASZ

BIZTOSITASVELEMENY.HU
2025-05-17 14:50
Vis maior esemény esetén a biztosító külön figyelmet fordít az ilyen helyzetekre. Az eljárás némileg eltérhet a normál kárrendezéstől, de a biztosítónak azonnal tájékoztatnia kell Önt a további lépésekről a helyzet sajátos jellemzői miatt.

Amélia
Hogyan tudom ellenőrizni a kárigényem státuszát?
2025-05-13 19:29

VÁLASZ

BIZTOSITASVELEMENY.HU
2025-05-13 20:26
A kárigényének státuszát a biztosítójával való folyamatos kapcsolatfelvétellel tudja ellenőrizni. A biztosító köteles tájékoztatni Önt az ügyintézés előrehaladásáról, így kérdéseivel nyugodtan forduljon hozzájuk, és kérjen friss információt.

Melinda
Milyen dokumentumokra van szükségem a kárbejelentéshez?
2025-05-02 00:37

VÁLASZ

BIZTOSITASVELEMENY.HU
2025-05-02 01:01
A kárbejelentéshez néhány alapvető dokumentumra lesz szüksége, mint például a kárhoz kapcsolódó fényképek és az esemény részletes leírása. A biztosító az első kapcsolatfelvételkor tájékoztatni fogja Önt arról, hogy pontosan milyen iratokra van szükség, így érdemes figyelni a tájékoztatásra.

Paula
Kell-e valamilyen költséget állnom a kárkifizetés során?
2025-04-25 12:28

VÁLASZ

BIZTOSITASVELEMENY.HU
2025-04-25 12:50
A Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás esetében a biztosító az összes költséget átvállalja az ügyfél helyett, így Önnek nem kell anyagi terheket viselnie a kárrendezés során. Ezért a folyamat során nem merülnek fel rejtett költségek.

Ilona
Mit tehetek, ha a biztosító elutasítja a kárigényemet?
2025-04-21 17:37

VÁLASZ

BIZTOSITASVELEMENY.HU
2025-04-21 18:26
Ha a biztosító elutasítja a kárigényét, akkor részletes indoklást kell adnia a döntésről. Ekkor érdemes elolvasnia a tájékoztatót, és ha nem ért egyet vele, jogában áll panaszt tenni. A biztosítóval való egyeztetés segíthet tisztázni a helyzetet.

Magdaléna
Mi történik, ha kisebb a kár, mint 100.000 Ft?
2025-04-10 22:46

VÁLASZ

BIZTOSITASVELEMENY.HU
2025-04-10 23:01
Ha a kár értéke 100.000 Ft alatt van, a biztosító gyorsított eljárással fogja kezelni a bejelentését. Ez azt jelenti, hogy a kárrendezés akár 5 munkanapon belül befejeződhet, így gyorsan megkaphatja a szükséges támogatást.

Janina
Mennyi idő alatt kapok választ a bejelentett káromra?
2025-04-02 19:06

VÁLASZ

BIZTOSITASVELEMENY.HU
2025-04-02 19:10
Az ügyintézés gyorsasága érdekében a biztosító 2 munkanapon belül felveszi Önnel a kapcsolatot, majd legfeljebb 5 munkanapon belül sor kerül a kárszemlére is. Ezután a kárkifizetés elindítását legkésőbb 5 munkanapon belül meg kell kezdeni.

Eleonóra
Hogyan tudom bejelenteni a káromat, ha történt valami a lakásomban?
2025-03-26 08:04

VÁLASZ

BIZTOSITASVELEMENY.HU
2025-03-26 08:13
A kárbejelentést telefonon vagy online is megteheti. Fontos, hogy részletes tájékoztatást adhasson a káreseményről, így ne habozzon megosztani minden releváns információt. A biztosító 2 munkanapon belül fel fogja venni Önnel a kapcsolatot a további lépések miatt.

Orsika
Mit kell tudnom a biztosító mentesüléséről?
2025-03-20 20:46

VÁLASZ

BIZTOSITASVELEMENY.HU
2025-03-20 20:57
A biztosító csak az új Polgári Törvénykönyv szerinti mentesülési okokat alkalmazhatja, ami azt jelenti, hogy az ügyfél védelme érdekében szigorú szabályok szerint járhat el. Így biztosítható, hogy Ön megkapja a jogait a kárrendezés során.

Katerina
Milyen költségeket kell állnom a kárrendezés során?
2025-03-18 18:06

VÁLASZ

BIZTOSITASVELEMENY.HU
2025-03-18 19:05
Az Alapcsomag esetében a biztosító teljes mértékben viseli a kárrendezéssel járó költségeket, tehát Önnek nem kell semmilyen extra költséggel számolnia. A biztosítónak átlátható feltételeket kell kínálnia az összes ügyfél számára.

Jázmin
Hogyan deríthetem ki, hogy van-e jogom panaszt tenni, ha elégedetlen vagyok az elutasítással?
2025-03-06 09:44

VÁLASZ

BIZTOSITASVELEMENY.HU
2025-03-06 10:00
Az elutasítás során a biztosító köteles figyelmeztetni Önt arra, hogy ha nem ért egyet az elutasítással vagy a kárkifizetési összeggel, jogában áll panaszt tenni. Ez lehetőséget ad arra, hogy újraértékeljék a kárigényét.

Adél
Mit jelent a gyorsított eljárás a kárrendezésnél?
2025-03-02 14:53

VÁLASZ

BIZTOSITASVELEMENY.HU
2025-03-02 15:36
A gyorsított eljárás a 100.000 Ft alatti károkra vonatkozik, amikor a kárrendezés folyamatát maximum 5 munkanap alatt lezárják. Ez lehetővé teszi, hogy az ügyfelek gyorsabb anyagi segítséget kapjanak kisebb károk esetén.

Kincső
Milyen típusú károk esetén kapok kiemelt ügyintézést?
2025-02-22 11:13

VÁLASZ

BIZTOSITASVELEMENY.HU
2025-02-22 11:44
A kiemelt károk olyan káresemények, amelyek az ügyfél egzisztenciális helyzetét veszélyeztetik. Ilyen esetekben a biztosító külön kapcsolattartót jelöl ki, aki segít Önnek a kárrendezési folyamat során.

Adéla
Mi a teendőm, ha az otthonom kárát egy vis maior esemény okozta?
2025-02-18 16:21

VÁLASZ

BIZTOSITASVELEMENY.HU
2025-02-18 17:19
Ha vis maior esemény, például természeti katasztrófa érinti az otthonát, a biztosítónak azonnali tájékoztatást kell adnia a honlapján a határidők betartásáról. Ilyen esetben a kárbejelentés és a kárszemle időpontja eltérhet a normál folyamatoktól.

Felícia
Hogyan tudom, hogy milyen dokumentumokra van szükségem a kárbejelentéshez?
2025-02-10 14:41

VÁLASZ

BIZTOSITASVELEMENY.HU
2025-02-10 15:27
A biztosító köteles részletes tájékoztatást adni arról, hogy milyen dokumentumokat kell benyújtania a kárrendezéshez. Ha a kárfelvétel során nem kap elegendő információt, fontos, hogy ezt jelezze, mert a biztosító nem utasíthatja el a kárigényt a hiányzó dokumentumok miatt.

Éva
Mit tegyek, ha a biztosító elutasítja a kárigényemet?
2025-02-01 12:01

VÁLASZ

BIZTOSITASVELEMENY.HU
2025-02-01 12:36
Ha a biztosító elutasítja a kárigényét, akkor részletes indoklást köteles adni a döntéséről. Ez az indoklás tartalmazni fogja azokat a pontos hivatkozásokat, amelyeket az általános szerződési feltételekben találhat.

Éva
Mi van, ha a kárösszeg kevesebb, mint 100.000 Ft?
2025-01-22 17:10

VÁLASZ

BIZTOSITASVELEMENY.HU
2025-01-22 17:11
100.000 Ft alatti károk esetén a biztosító gyorsított kárrendezést kínál, amely során a kár rendezése akár 5 munkanapon belül is lebonyolódhat. Ez különösen hasznos lehet, ha sürgeti a gyors segítség.

Lana
Mikor kapom meg a pénzt a kárkifizetésre?
2025-01-18 22:19

VÁLASZ

BIZTOSITASVELEMENY.HU
2025-01-18 22:47
A kárkifizetés elindítása legkésőbb a kárszemlét vagy az utolsó szükséges dokumentum beérkezését követő 5 munkanapon belül megtörténik. Az Alapcsomag esetében Önnek nem kell semmilyen költséget viselnie, mivel a biztosító állja a kárrendezési folyamat költségeit.

Léda
Mennyi időn belül kapok választ a bejelentett káromra?
2025-01-14 03:28

VÁLASZ

BIZTOSITASVELEMENY.HU
2025-01-14 04:23
A biztosítónak maximum 2 munkanapon belül fel kell vennie Önnel a kapcsolatot a kárbejelentést követően. Ezen felül a kárszemle időpontját is biztosítaniuk kell 5 munkanapon belül.

Kármen
Hogyan jelentsem be a káromat, ha történt valami a lakásomban?
2025-01-05 01:48

VÁLASZ

BIZTOSITASVELEMENY.HU
2025-01-05 02:31
A kárbejelentést a biztosítónál kell elindítania, amely során gyors és pontos tájékoztatást kap arról, hogy milyen dokumentumokat kell benyújtania. A biztosító kötelezően fel fogja venni Önnel a kapcsolatot 2 munkanapon belül, és ezután legfeljebb 5 munkanapon belül meg fog történni a kárszemle.

Csenge
Mi történik, ha a károm 100.000 Ft alatti és gyorsan szeretném megoldani?
2024-12-08 23:59

VÁLASZ

BIZTOSITASVELEMENY.HU
2024-12-09 00:14
Ha a kár összege 100.000 Ft alatti, akkor lehetőséged van a gyorsított kárrendezés igénybevételére, ami azt jelenti, hogy a kárrendezési folyamat akár 5 munkanapon belül lezajlódhat. Ez különösen fontos lehet, ha sürgős segítségre van szükséged. A biztosító ebben az esetben is rendkívül fontos, hogy gördülékenyen intézze a kárkifizetést, így nem kell külön költségekkel számolnod.

Kármen
Mennyi időn belül kell megkeresniük a biztosítónak, ha bejelentettem a káromat?
2024-11-07 11:50

VÁLASZ

BIZTOSITASVELEMENY.HU
2024-11-07 12:03
A biztosító köteles maximum 2 munkanapon belül felvenni veled a kapcsolatot a kárbejelentést követően. Ezt követően legkésőbb 5 munkanapon belül elvégzik a kárszemlét is. Fontos, hogy ezek az időkeretek változhatnak vis maior események vagy tömeges kárbejelentések esetén, de erről a biztosítónak azonnali tájékoztatást kell nyújtania.

Edit
Mit tehetek, ha gyorsabb segítségre van szükségem, mert a károm nagyobb, mint a biztosítási összeg?
2024-10-19 01:40

VÁLASZ

BIZTOSÍTÁSVÉLEMÉNY
2024-10-19 02:15
Ha kiemelt kárról van szó, amely veszélyezteti az egzisztenciális helyzetedet, a biztosító külön kapcsolattartót jelöl ki a számodra. Ez a személy segíteni fog a kárrendezési folyamatban, esetleg kárelőleget is folyósíthat, amennyiben az életkörülményeid ezt indokolttá teszik.

Teréza
Kihez fordulhatok, ha részletesebb információkra van szükségem?
2024-09-17 14:30

VÁLASZ

BIZTOSÍTÁSVÉLEMÉNY
2024-09-17 15:04
Ha további információkra van szükséged a kárrendezési folyamatról, érdemes közvetlenül a biztosítóhoz fordulni vagy keresni egy független pénzügyi tanácsadót. Mivel a biztosítónak átlátható információkat kell nyújtania, biztosan segítenek a kérdéseidre választ kapni.

Magdolna
Mik a teendőim, ha a kárösszeg kevesebb, mint 100.000 Ft?
2024-08-31 19:39

VÁLASZ

BIZTOSÍTÁSVÉLEMÉNY
2024-08-31 20:39
Ha a kár összege kevesebb, mint 100.000 Ft, a biztosítónak gyorsított kárrendezést kell biztosítania. Ez esetben az ügyintézés határideje legfeljebb 5 munkanap, ami sokkal gyorsabb segítséget jelent számodra kisebb károk esetében. Szóval érdemes ezt a lehetőséget kihasználni!

Rebeka
Miért kell részletes indoklást kapnom, ha elutasítják a kárigényemet?
2024-07-14 00:48

VÁLASZ

BIZTOSÍTÁSVÉLEMÉNY
2024-07-14 01:15
A biztosító köteles részletes és indokolt tájékoztatást adni, ha elutasítja a kárigényedet. Ez jogszerű és fontos, hiszen így tudhatod, milyen okból nem jár kártérítést a bejelentett eset kapcsán. Az elutasítást követően terápiával élned jogod van, ha nem értesz egyet a döntéssel.

Emőke
Mennyi időt vehet igénybe a kárkifizetés?
2024-06-27 05:57

VÁLASZ

BIZTOSÍTÁSVÉLEMÉNY
2024-06-27 06:51
A kárkifizetés elindítása legkésőbb 5 munkanapon belül meg kell, hogy történjen a kárszemlét követően. Ezt a biztosító részletesen szabályozza, és fontos, hogy az Alapcsomag esetében az ügyfélnek nem kell önrészt fizetnie. Ez azt jelenti, hogy a kárrendezési folyamat során felmerülő költségeket a biztosítónak kell viselnie.

Romina
Hogyan tudom bejelenteni, ha kár történt a lakásomban?
2024-05-11 10:06

VÁLASZ

BIZTOSÍTÁSVÉLEMÉNY
2024-05-11 10:27
A kár bejelentését a biztosítódnak legkésőbb 2 munkanapon belül kellene fogadnia. Érdemes előre felkészülni azzal, hogy milyen dokumentumokra lesz szükség, mivel a biztosító köteles részletes tájékoztatást adni a kárfelvétel során. Ha minden rendben van, a következő lépés a kárszemle, amely legfeljebb 5 munkanapon belül megvalósul.

Adrienn
Mire figyeljek oda, amikor káresemény történik a lakásomban?
2024-04-22 12:08

VÁLASZ

BIZTOSÍTÁSVÉLEMÉNY
2024-04-22 12:51
Kedves Ügyfelünk! Amikor káresemény történik, fontos, hogy először is értesítse a biztosítóját, lehetőleg minél előbb. A kárrendezés során szüksége lesz bizonyos dokumentumokra, ezért érdemes felkészülni, és tájékozódni a biztosító által kért iratok listájáról. A kárbejelentés után a biztosító legfeljebb 2 munkanapon belül kapcsolatba lép Önnel, és 5 munkanapon belül sor kerül a kárszemlére. Ne felejtsen el mindent alaposan dokumentálni, és ha bármilyen kérdése van, bátran forduljon hozzánk tanácsért.

Lívia
Mennyi idő múlva értesítenek, ha bejelentem a káromat?
2024-03-26 17:31

VÁLASZ

BIZTOSÍTÁSVÉLEMÉNY
2024-03-26 18:21
A bejelentést követően legfeljebb 2 munkanapon belül fel fogjuk venni Önnel a kapcsolatot. Ezt követően, 5 munkanapon belül biztosítjuk a kárszemlét. Az ügyintézés gyorsasága érdekében a biztosító által megadott határidők betartására szigorúan figyelünk. Így Önnek gyorsan és átláthatóan állunk rendelkezésére a kárrendezés során.

Jávorka
Mennyi idő alatt intézik el a kárbejelentésemet, ha bejelentem, hogy történt egy káresemény a lakásomban?
2024-02-20 01:16

VÁLASZ

BIZTOSÍTÁSVÉLEMÉNY
2024-02-20 01:56
A bejelentés után maximum 2 munkanapon belül fel fogjuk venni Önnel a kapcsolatot, és legkésőbb 5 munkanapon belül elvégezzük a kárszemlét. Ezt követően a kárkifizetés megkezdése is 5 munkanapon belül megtörténik. Fontos, hogy Önnek nem kell kifizetnie semmilyen költséget a kárrendezés során, hiszen az a biztosító feladata. Kis károk esetén, akár 100.000 Ft-ig, a folyamat még gyorsabb lehet, ami kedvező lehet, ha sürgősen szüksége van a kifizetésre.

Leonóra
Mi a teendőm, ha káresemény történik az otthonommal?
2024-01-26 12:50

VÁLASZ

BIZTOSÍTÁSVÉLEMÉNY
2024-01-26 13:40
Először is, fontos, hogy mielőbb bejelentsd a kárt a biztosítódnak. A Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás esetén a biztosító köteles belső protokoll szerint, maximum 2 munkanapon belül felvenni veled a kapcsolatot és 5 munkanapon belül elvégezni a kárszemlét. Amikor bejelented a káresetet, figyelj arra, hogy pontosan tájékoztasd a biztosítót, és kérdezd meg, milyen dokumentumokra lesz szükséged a kárrendezéshez. A biztosító az esetleges költségeket is átvállalja, így nem kell aggódnod a kárrendezési adminisztráció miatt. Ha pedig 100.000 Ft alatti kár ér, a kárrendezés akár 5 munkanapon belül is lezajlhat.

További cikkek
Tudásportál - 2024-07-15 16:31

A kötelező biztosítás igazolása külföldön
A kötelező biztosítás igazolása külföldön is rendkívül egyszerű folyamat, erre szolgál az úgy nevezett Zöldkártya, mely a zöldkártya egyezmény országaiban igazolja a KGFB meglétét.

Tudásportál - 2024-09-12 15:01

A Casco Önrészesedése
Az önrész egy fontos eleme a casco biztosításoknak. Ismeretével a biztosítottak jobban megérthetik a biztosítási díjak alakulását és a káresemények esetén őket érő anyagi következményeket.

Tudásportál - 2025-04-24 19:24

Utasbiztosítás gyakori kérdések
Az utasbiztosítás gyakori kérdések elengedhetetlenek az utazás során, hogy védve legyünk a váratlan helyzetekben. Fontos, hogy alaposan tájékozódjunk a biztosítási feltételekről, és feltegyük a megfelelő kérdéseket a fedezet kapcsán.